Martina - Stängsel dag

Idag gick vi (alla i medlemsstallet, eller ja dom som bryr sig och ville komma) igenom stängslet på valacksidan. Bytte ut några stolpar och drog ny tråd där det behövdes! Efteråt satte vi oss ned och åt ihop, potatis gratäng och grillat kött + banan med choklad som värmts på grillen till efterrätt. Satt inte helt fel efter allt arbete kan jag ju säga :)

Senare på eftermiddagen skrittade jag ut en kort sväng med Jonna och sedan blev det paddocken. Idag var hon ganska ofokuserad till en början! Men försökte aktivera henne så mycket som gick, kan ju inte göra några dressyrrörelser ännu. Men hon fick flytta undan lite för skänkeln och så varvade jag med skritt på kortsidor och trav långsidor. I övergångarna skulle hon vara kvar i formen och det ville hon inte alls till en början men sen så satt det ;)

Hon brallade till tre gånger för Frippe fick spel i hagen när dom började ta in hästarna och då ville Sunny också busa och leka! Men hon höll sig i skinnet bra annars :)


Det första jag gjorde i stallet var att ta av henne täcket, var ju så himla varmt och skönt!
Var 25 grader som mest ju :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0