Martina - Ridpass

Sunny kändes trött igår när jag red. Men inte alls konstigt så hon ska få två lugna dagar nu med endast promenader :)
Hon har ju inte varit igång sedan 2007, dessutom har hon knappt gått på banan sen hon började sättas igång i April och som max blivit riden tre - fyra ggr/vecka!
Nytt ställe på det gör ju att hon blir trött, specielt nu när hon verkligen börjar slappna av och känner sig hemma :) 

Har ridit henne i fyra dagar nu, varav ett av dom ganska hårt så både hon och jag var svettiga men nöjda! Hon är ju dock så himla klen i kroppen efter dessa år av vila. Ryggraden sticker upp så rider nästan bara lätt än så länge och rumpa har hon knappt ngn haha x) Sen ser ni ju på bilden nedan vilken liten halsmuskel hon har! Ändå jobbar hon på så gott hon kan lilla Sunny så hon förtjänar verkligen mycket gos och vila!



En sak som är så speciellt med Sunny är att hon pratar mest hela tiden! Så himla gulligt. När man borstar så kan hon stå där och små prata lite, eller när någon går förbi boxen, ja hon pratar mest hela tiden faktiskt ^^ Det är som att hon vill kommunicera på det sättet, för när hon tror att man inte förstår vad hon vill så blir hon nästan upprörd och låter högre och mörkare haha! 

Sen är hon STÄNDIGT hungrig också och äter upp varje måltid på fem min...halm äter hon som om det vore hö. 
Ja hon är helgo, min lilla Sunny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0