Martina - Rekord tid

Jag brukar alltid vara hur seg som helst i stallet även fast jag skyndar mig. Idag tog jag det helt lugnt, mockade gjorde maten och red två hästar, allt detta på två timmar :D Red Sunny och Fuzzi, båda en halvtimma var. Sunny hade nog lite träningsverk nu och skrittade bara och joggade lite, hon tycker det är så skönt att få röra på sig :)
När jag red Fuzzi kom det en ambulans som körde ned till kontoret så vi stod där i paddocken och spanade båda två haha! Det var tydligen någon som blivit släpad efter en häst och hade ont i foten. Men vad jag förstod det som så mådde personen ändå bra! 

Sen när jag gick till min moppe så är det någon jävel som försökt flytta eller gå iväg med den!? :O Eftersom jag har styrlås så svänger den ju bara till vänster så någon hade styrt in den rätt i handikappsrampen och sen bara lämnat den där...wtf!???
Att någon behövt flytta den kan jag inte tänka mig då den inte står i vägen, två bilar kan lätt mötas bredvid den tex, och just där är det ändå inga bilar som kör...sen skulle ju någon gå runt och fråga isf också efter ägaren och de flesta vet att den är min. Dessutom är man väl inte så dum i huvet att man lämnar den inköttad sådär? Så antagligen ville någon gå iväg med den för att jävlas eller nått men upptäckt att det inte gick och tog stopp i rampen. 
Kunde inte se om den hade några skador på sig eftersom det var kolsvart ute så får kolla igenom den imorgon.
Trött man blir på folk.....................
Min trokämpe genom ur och skur ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0