Martina - Nyheter om Sunny

Therese ringde precis. Igår när dom kommit hem hade dom tvättat rent det lilla såret och lagt på jodopax sedan lindat så hade hon fått stå inne i boxen under natten.
Hade det varit sårsvullnad borde den ha gått ner nu när det är tredje dagen med jodopax behandling och även att hon stått lindad! Men hon var fortfarande lika svullen, ingen skillnad! 

Alltså är det en vrickning eller så har hon fastnat ngn stans och slitit loss benet bara...dom ska göra ett veterinärbesök i veckan som kommer nu. 
Känns verkligen riktigt surt just nu. Haft Sunny hemma i två veckor och ska redan få betala veterinärkostnader på henne. Blir till att shoppa mindre, mycket mindre i USA helt enkelt för den notan lär ju fylla upp hela självrisken :(

Det är ju sånt man får ta och som man vet kan hända när man tar hem en häst, men känns så fruktansvärt tråkigt ändå! Nu är det bara hoppas det inte behövs en massa behanlingar och att det inte blivit någon allvarlig grej av det!



Jag tror inte det är meningen att jag ska ha häst...helt allvarligt alltså! Den enda ponnyn jag har velat köpa i nu 7års tid kunde jag inte köpa förr och nu blir hon aldrig till salu, foderhästen tog två månader innan jag kunde ta hem och när hon väl kom på plats så lyckas hon bli skadad efter två veckor!
Kanske ska lägga ned hästeriet bara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0