Martina - Longering = bockande Sunny

Idag tog vi Sunny till paddocken så fick Jonna longera henne lite i repgrimman :)
Sen la jag fram en bom för att sedan "höja upp" till typ 30cm haha x) 
Ja trots att jag tyvärr hade en VÄLDIGT kass kamera att filma med så ser ni ändå hur hon höll på för ett litet fjutt hinder! Jag kan ju som sagt få det ganska roligt sen när det är dags för mig att sitta på ;)
Jonna tyckte hon var lite läskig att longera också, tur att jag slapp iaf :D



Synd för den urdåliga kvaliten :(

Ni som inte hängt med så är Sunny inte hoppad på några år, eller bara några små hinder förra året tror jag! Hon är i alla fall nu under igång sättning och detta var ju ett väldigt bra sätt för mig att få se på ett ungefär hur hon kommer att reagera på hinder igen :) Hon har ju varit tävlingsponny så lite hindergalen är hon ju allt, eller hoppas jag iaf! Man vet ju aldrig efter att en hovslagare förstörde hennes hovar så hon slutade sin tävlingskarriär med endast vägringar innan man märkte att hovarna ömade på henne :( 
I alla fall så hoppas jag hon är snällare och lugnare när jag sitter på (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0