Martina - Home from the stable

Idag kändes Sunny mycket bättre i början! Hon var väldigt pigg och försökte smygtrava i skritten! Gött tänkte jag, hon är som vanligt igen! 
Men sen när jag väl började trava började hon att bli loj. Det är så svårt att förklara för hon är fortfarande framåt, men hon är lix en ponny som i normala fall är väldigt pigg av sig, trippar i sidleds och försöker gärna springa ifrån en. Hon ska absolut inte äta havre för då går hon i taket...Nu skulle jag gärna hälla i henne lite havre för hon är framåt men inte så mycket mer, segar till värsta mycket i några steg och sen går på fram igen och så håller det på. 
Fast havre ska jag ju såklart inte ge henne, viktigare att hitta felet lix :)

Det konstiga är att hon är ändå mycket finare att rida nu utöver detta! Idag var hon inte stel över huvudtaget, jätte fin i båda sidor och var inte alls lika framtung. Arbetade i form från det att jag kortade tyglarna och höll sig fin även i övergångarna.
Det brukar ju vara tvärtom annars, att hästen går fram mycket bättre när den är mjuk och lätt i fram!
Hon har inte ont någonstans, absolut inte överansträngd och är fortfarande glad vid ridningen! Hon trivs med mig annars hade jag legat på backen för länge sedan!
Hon känner sig numera hemastad i stallet och ska hälsa och prata med alla. Tittar alltid med nyfiken och vaken blick och är inte alls trött...så vart kan felet ligga? I have no idea! 
Ska be Therese komma hit och känna på henne. Hon känner ju Sunny bättre än jag :)


Förövrigt så kapade jag hennes pannlugg här om dagen liiite för mycket, så hon fick värsta kill locken och är inte alls lika gullig längre haha! Dumma mig :(

Kommentarer
Postat av: Lisa - Dressyrfokus.blogg.se

Gud vilken fin ponny!

2011-09-10 @ 19:55:59
URL: http://dressyrfokus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Grymt söt bild :D

2011-09-10 @ 21:20:30
URL: http://dailyhorses.blogg.se/
Postat av: Emelie Nordström-

sööt bild

2011-09-11 @ 21:06:00
URL: http://emeelien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0