Martina - Första ridpasset

Idag red jag för tredje gången på Sunny och för första gången på "hemma" plan, eller ja hemma plan för mig ;D Är det för tidigt att säga att jag älskar denna ponnyn? Kaaaanske men hon är helt underbar och super söt i alla fall!

Hon har ju vilat tre dagar i rad nu och inte gått mycket innan heller så det var bara skritt och lugn trav som gällde. Nästan direkt när jag skrittade på långa tyglar testade hon mig och gjorde ett hopp och sen en bock...typiskt märriga ston alltså ;) Men när hon märkte att jag inte reagerade och inte blev rädd så var hon jätte snäll :) Sunny ska man inte bli arg på för då kan man få det riktigt roligt sen (ironi) utan hon älskar beröm så fjäskade för henne och berömde för småsaker. Men det funkade iaf riktigt bra!

Hon var stel i början men lossade ganska bra i traven. Sen skrittade jag igen och då lossade hon helt. Tog trav igen så att hon även fick bli helt lösgjord där. Red endast fyrkantspår och stora volter då vi inte vet om det blev nått när hon var svullen för några veckor sedan. Säkrast att sätta igång så iaf :) 
Hon tänkte fara iväg en långsida med massa bockningar när en häst bralla till i hagen bredvid men jag kände att hon spände bakkärran och började öka stegen så gjorde en ordentlig och bestämd förhållning. Hon lugnade sig igen och fick beröm för att hon lyssnade och inte stack iväg. Tur att hon är så himla snäll och inte gör något om man bara hinner känna att det är på väg :)

Jonna och Sunny!


Hoppar upp för första gången på hemma plan hehe! Snyggigt värre!

Tycker hon passar riktigt bra i mitt HV Polo schabrak, bättre än jag trott eller vad tycker ni? :D
Dessutom är hon riktigt fin, lilla Sunny!

Kommentarer
Postat av: julia

Finfint! Asnajs med det schabraket :) Snart kan vi rida ut då! :D wihoo

2011-09-03 @ 20:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0