Martina - Bommar

Idag ville inte Sunny komma i hagen ;) Ibland så här hon på sånt jobbigt humör! Hon var trött idag också, somnade nästan när jag gjorde i ordning henne! ^^
Red över lite bommar idag faktiskt, eller det var typ bara två stycken haha! Och sen travade jag över 30cm "hindret" också och hon var jätte snäll! Piggnade till gjorde hon men hon bockade inte :D Sen tog jag galopp och då piggnade hon till ordentligt så det var väl tur att jag tog bommarna först x)

Hon är så himla ostadig i galoppen, drar sin inåt som h*lvete och sen när man lyckas böja henne i inersidan så flyter hon ut jätte mycket ist! Men detta var ju bara tredje galoppen så än har jag inga större krav heller! Galopperade ganska mycket, kanske lite för mycket egentligen för att vara tredje gången men jag ville få igång flåset på henne så jag vet att det tar sig! Annars var hon lix inte trött eller svettig så lite flås ville jag få fram! 
Imorgon ska hon få ta det lugnt iaf, bara jogga och lite lugn galopp. Malin ska rida då så jag kan få se Sunny lite på avstånd själv sådär. Ska bli kul att köra upp ngn annan på henne :P
På lördag blir det endast promenad och vila, söndag lite lätt arbete och på måndag ska jag vara med på en lektion! :D Skulle vara en ganska lugn dressyrövning så det passar ju bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0