Martina - Anläggnings skiss

Jag står med min häst i privatstallet på Skövde Ryttarförening. Jag tog bilden från deras hemsida och målade lite snyggt på den ;)

Gul: Privatstallet - Där finns det 11 boxar i lite varierande storlek, en av dem är Sunnys box!
Orange: Ridskolestall - I det stora stallet står endast ridskolehästar, vet inte hur många men det är mestadels spiltor så det får plats rätt många hästar där. I lilla stallet är det både privat- och ridskolehästar.
Grön: Foderförvaring - Det som sitter ihop med privat (gul) är tidigare ett gammalt ridhus som nu privat använder till foder och ströförvaring. Sen har ridskolan eget förvaringsställe som sitter ihop vid deras stora stall.
Blå: Ridbanor/Ridhus
Röd: Klubbhus - Ett gammalt och ganska slitet hus, men det funkar. Som vanligt så finns det en massa spökhistorier om det ;)

Sen är det två byggnader jag inte målat, den minsta kallas för Lennarts bod och den andra är bara ett gammalt skjul. I båda förvaras lite hantverkssaker och stolpar m.m.



Nu vet ni lite mer om hur det ser ut utvändigt där jag står uppstallad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0