Julia - Totte vill bli rakad!

Totte se idag till mej att hon så heemskt gärna vill bli rakad! Hon vill också hemskt gärna bli rakad på benen och i ansiktet men då måste ju mormor och morfar (min mamma och pappa, jag är ju topias mamma haha :D) köpa en ny liten rakapparat haha.

Är verkligen jättesugen på att raka av all päls nu och göra henne sådär fin som dom bara är som helt nyrakade hihi! Tycker personligen att det inte finns något finare än en välrakad häst där huvud, ben och allt är klippt, sen en tunn, jämn och kort man på det. Mums :D

Vill nog dock vänta lite till för det kan ju vara skönt för henne att få ge utan fodrade täcken ett tag till. Men sen så! :D

Är lite nyfiken på vad hon får för färg! Både Topia och min gamla ponny Mira fick olika färger varje gång man rakade dom! :D


Mira var ganska intressant, första gången vi rakade henne var hon helgrå på hela kroppen förutom på käken och under magen.
Nästa gång såg hon ut såhär. Coolt va? :D

Snacka om att jag fick en chock när jag rakade av pälsen, inget av detta syntes nämligen när hon hade den långa pälsen!

Året efter var hon grå igen med bara lite fläckar, istället hade hon ett hjärta på rumpan.

När folk frågade om det svarade jag alltid "Jag var på lite barnsligt humör när jag rakade henne...hiihihih"

Kan avslöja att Topia ska få ett hjärta med, inte så stort och inte på rumpan dock haha :D

Min lilla prinsessponny, som man saknar henne asså! <3

Sen till Totte!
Första gången jag skulle raka henne var jag ensam och lite smått nyfiken på hur hon skulle reagera. Testade därför lite här och var och hon brydde sej inte över huvudtaget! Rakade då hela käken och enda ner till baksidan mulen och sen enda upp till öronen igen. Inga problem!
Lekte även lite hihi! Gjorde det ni ser på bilden plus ansiktet då, resten gjorde jag dagen efter så hon såg ut så en dag! :D


Och här har ni resultatet efter andra klippningen. Hittar inga bilder från första men då blev hon iallafall mer gråaktig och nedan är hon mer ljusbrun :D



Sååååå, detta längtar jag till! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0