Julia - Till helgen ryker det!

Eller ja, det kommer ryka hår haha! Till helgen har jag nämligen bestämt att jag ska raka Topia. Är sugen på att sätta igång redan nu för det är så himla roligt i början. Dock inte lika kul när man rakat halva hästen, speciellt inte när det är en så stor häst som Topia! Man kan ju tro att det tar lika lång tid även om hon är stor jämnfört med till exempel en D-ponny men det tar verkligen längre tid. Sen är jag iof så himla noga när jag rakar Topia, det kliar i hela kroppen på mej om det skulle bli fult på något ställe.
Hoppas därför att hon sköter sej när jag rakar benen, hon har aldrig blivit rakad där innan och jag vill verkligen inte att hon ska se ut som en pudel hihi. På ponny var det okej med pudelben men på storhäst, nejtack.

Bara min åsikt, vet att vissa tycker att det är duma att raka benen eftersom dom inte går att täcka med täcke och att hästarna fryser mer då, kanske är det sant men med tanke på att det är såpass vanligt så tror jag inte att det är någon fara! :)

Är lite sugen på att vara konstnärlig och försöka göra ett sånt litet hjärta vid svansroten som jag målat till på bilden. Wish me luck, tror det blir väldigt pilligt, men vore snyggt om det blev bra! :D
Ni har ju sett mina färdigheter inom ämnet så vad tror ni, klarar jag det eller inte? :D

klickbara bilder ovan hihi.

Vetnivad? Jag ska be någon filma när jag försöker göra hjärtat så får ni se hur det går! :D


Kommentarer
Postat av: Yasmine

åååh, go for it! :D

2011-09-22 @ 13:42:51
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0