Julia - Regn, blåst och fina kommentarer! :D

Måste först och främt tacka för bra kommentarer angångede inlägget om betten. Det är alltid bra att höra saker från olika synvinklar! :D

Idag red jag jag iallafall på det vanliga tredelade för att känna hur hon kändes när jag bytte tillbaka. Hon kändes väldigt på tårna men lite hängig i munnen men det kan likagärna bero på att det blåste jättemycket. De kan ju bli lite piggare då :)

La mycket fokus på att få henne att slappna av genom att låta henne flytta sej mycket för skänkeln i alla dess konstiga former. Tycker inte att det bästa alltid är att vända snett igenom och köra en skänkelvikning rakt av utan att snarare flytta på väldigt många olika sätt. Att lägga öppnor, slutor, fram och bakdelsvändingar osv lite varsomhelst och kanske bara ta ett eller två steg. Istället för några långa så tar man många olika små, om ni fattar hur jag menar?

Topia blir iallafall väldigt avslappnad av att få låta hjärnan gå och hade det blåst mindre och hon varit lugnare hade det nog faktiskt gått riktigt bra idag. Tyvärr blev hon lite "av och på" och gick från helt avslappnad till spänd på en sekund.

Menmen, vi tränar vidare såklart! :D

Sååhär ser en tjej som är taggad på dressyrning med sin lilla påle ut! :D
(måste fixa riktiga bilder någondag asså haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0