Julia - Nya idéer!

Tror att jag har lärt mej litee nytt om min häst idag. Eller ja, det var idag jag förstog det.

Tror att det allra bästa sättet att lägga upp ridpassen är först skritt, sen trav och LÅG form. Sen lite kortare. Lite galoppfattningar från skritt och sen direkt avsaktning till skritt för att slippa stress. Sen låång skrittpaus så att hon hinner vila och sen sätta igång igen. Har gjort så två gånger den senaste tiden och då har hon gått jättebra sen efter skrittpausen!

Ska köra lite på detta och se om det blir lättare, hon kan ju vara en häst som behöver få röra på hela kroppen ordentligt innan hon kan börja koncentrera sej!
Innan har jag alltid försökt att inte galoppera så mycket i början eftersom hon blir så himla pigg och ltie smått stressad då men kör man bara skritt-galopp-skritt-galopp osv så funkar det kanske! Vore super isf! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0