Julia - Nära till tårar

Glädjetårar!
Känns nästan lite enformigt att skriva att hon gått bra idag igen, men så är det faktiskt! Det gick helt stört bra idag verkligen!
Pratade lite med Maria när jag red fram och sa att hon hade gått jättebra denna veckan men att hon var likadan när det kom fram hinder. Hon skrattade bara och sa att jag inte kan förvänta mej förändring så snabbt och det visst jag ju egentligen. Men sen när vi började hoppa så fick både jag och Maria en chock när Topia lyssnade, kortade sej och gick lugnt. OCH DET FORTSATTE SÅ HELA RIDPASSET!!!! :D

Vi hoppade på tre olika linjer, en med oxer & räcke med 3 galoppsprång, en oxer & räcke på böjt spår och 4 galoppsprång och sist en med två räcken på linje med 5 KORTA galoppsprång.
Maria skämtade om att Topia är en älg och inte kommer kunna gå på 5 där om hon inte blev en häst genast haha! Så första gången försökte jag rida kortkort så det blev för mycket och hon överhoppade sej så det blev bara fel där. Så jag fick själv tänka ut vad som blev fel och sen rida på ett annat sätt. Så jag satte en längre galopp på henne och försökte rida med långa men lugna steg. Hon snubblade lite i ett språng men det berodde bara på att hon är ung och fortfarande har svårt att bedömma avstånd. Fick även bara in fyra galoppsprång där det skulle varit 5 men det var hennes älgiga sidas fel som vi sa.
Fick ta det en gång till lite högre och då fa-an va hon hoppade bra. Tog av, tog i, tog förhållningar, kortade sej och fick till linjen på böjt spår perfekt och fick även in 5 jämna galoppsprång på nästa linje!

Det var helt stört hur glad jag blev, så duktig var hon! Känns bra att veta att vi kan mer än vad vi tror, jag behövde verkligen lite framgång efter att ha kämpat i ett år nu haha :DD



Kommentarer
Postat av: Yasmine

Men åååh, kul! Hoppas det bra i alla fall följer med en liten bit :D

2011-09-08 @ 09:18:07
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren- Tävla och vinn en Catago reflexbrösta med LED-LJUS

vilken snygg bild! =D

2011-09-08 @ 11:15:17
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0