Julia - Mysigt uppvaknande...

För andra gången på inte så lång tid så vaknade jag idag av att pappa rpoade att Saga hade rymt... Sååå underbart att vakna till det klockan 9 en söndagsmorgon. Saga hade som tur va hittat utomordentligt gott gräs och rörde sej inte ur fläcken haha! Så det var lätt att få tag i henne iallafall.

Vi tror att hon öppnade boxen av misstag när hon kliat sej på dörren typ. Får stänga säkerhetshaken längst ner i fortsättningen så är det ingen mer fara med det hihi!

Orkade inte riktigt ta tag i livet igår så hämnade i soffan med en påse chips på magen och tittade på tv hela kvällen och orkade inte hämta datorn haha.

Meeeen jag red somsagt både Saga och Topia. Tog lilla Saga först och la mycket fokus på skritten, lät henne flytta sej undan skänkeln en del och satte lite krav på henne. Först var hon lite stretig men när hon blev bra så släppte hon ordentligt.
Försökte hålla kvar det även i traven och det gick faktiskt helt okej. Hon får betyg godkänt hihi! :D

Filmade en liten snutt med, Sagis har ju nämligen eksem och är så söt ibland hihi.



Sen var det Tottes tur. Mitt huvud värkte, jag mådde lite illa och var cptrött. Superbra förutsättningar verkligen!
Jag försökte verkligen få ut något av ridpasset och göra mitt bästa men det gick bara sämre och sämre så jag kände inte att det var någon idé att fortsätta. Det är fel att göra så, det vet jag mycket väl men ibland så vet man att det inte kommer gå bättre just den dagen, så varför fortsätta och traggla då liksom.

Funderar på att rida ut idag om någon här i stallet är sugen på det och få ur henne lite energi och sen ta tag i dressyrandet imon igen. Känns som att det vore bäst faktiskt.


Blabla känns som ett ovärt inlägg som jag skrev bara för att jag kände mej tvungen. Känns så tråkigt bara att skriva om saker som gått dåligt haha :( Önskar att hon kunde vara såhär lugn som på filmen nedan jämt... Man ser ju mina händer där och jag håller knappt i henne och sen saktar hon av och är helt avslappnad direkt. Igår fick jag liksom bromsa upp henne mot staketet för hon slippa hänga i munnen på henne när hon typ stack inne i paddocken.

<object width="600" height="367"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/MQRfvSd04Ew?version=3&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/MQRfvSd04Ew?version=3&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="367" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Kommentarer
Postat av: Alexandra

åh gör fler sånna videor spec när du hoppar och rider ut. Blev asglad hahah, kändes som att jag red faktiskt. Störd i know!

2011-09-12 @ 14:02:58
Postat av: Anonym

hur har du filmat btw? det var inte lika jobbigt att kolla på som när folk filmar med handen.

2011-09-12 @ 14:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0