Julia - Grym hoppträning!

Woooho. Så är känslan efter dagens hoppträning! :D
Vi hoppade hinder ur sväng, ganska svårt med en häst som Topia som är både stor i kroppen och storgalopperad och även lite svårreglerad.

För några månader sen så "kraschade" (var ganska odramatiskt) vi i en oxer på träningen där vi kom ur sväng och Maria ställde upp en oxer på samma ställe idag! Bra för det har suttit lite omedvetet i mitt huvud tror jag.

Vi började hoppa lågt för att bara känna på dom och sen hoppade vi bana där det var lång väg på två hinder och kortkort väg på två. Började hoppa banan på ungefär 50 och sen avsutade vi på 110+ typ. Det var skönt att få känna lite på höjden vi ska tävla till helgen för det var jättelängesen jag hoppade det nu faktiskt, minns inte när! Måste varit på förrförra tävlingen för 5-6 veckor sen haha! Så det var skönt.

Vad som mer var skönt var att Topia verkligen blivit så lugn och fin i hoppningen nu. För ett halvår sen red jag med bromsen i HELA tiden men nu håller jag bara om skänklarna så går det i ett lugnt och fint tempo. Såå mycket härligare och hon hoppar mycket bättre nu när hon ser sej för och vi inte bara bråkar om farten.

Kan inte annat än se fram imot tävlingen på söndag! Ska hoppa 1m-110 :D

Sist vi tävlade på Marks rk såg det ut såhär. Detta var dessutom våran debut på 110!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0