Julia - Framgång!

Känns som att det bara går framåt med Topia just nu! Ändrade mina ridplaner lite när jag var ute. Har inte kunnat rida ut själv på Topia på typ 1 år och idag gick det! :')

Hon brukar, som jag kanske nämnt innan, stanna, backa och vända hem när man rider själv. Hon gjorde det idag med men nästan bara på ett ställe, kanske 100 m av en väg. Tog kanske någon halvtimme att ta oss förbi den biten men vi gjorde det! Kändes så himla bra för just det stället kommer jag knappt förbi när jag rider med andra för det har satt sej något i hennes huvud med det stället. Har aldrig hänt något där och det är inte direkt något konstigt ställe, så det är lite konstigt att hon reagerar så starkt på det!

Sen när vi kommit förbi det stället så börjar det gå hemåt typ så då gick det lättare men hon var jätteosäker på riktigt ett tag. Ibland är hon rent dum, när hon "är rädd" för vägen där hon går varje dag men idag var hon lite rädd på riktigt. Travade/galopperade där och hon hade huvudet framsträckt och öronen spikrakt framåt. Hoppade åt sidan hela tiden och gjorde små konstiga och ryckiga galoppsprång. Men hon gjorde det iallafall och hon var inte alls stressig eller stark eller så.

Ville bara lägga mej på marken och gråta av lycka typ, så glad var jag!

Kan tänka mej att det såg ut lite såhär när vi galopperade haha! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0