Ich heiße JULIA

Wie. Känner mej som en ny smartare människa nu när jag kan några fler ord på tyska. Eller inte haha. Men skönt när läxorna är gjorda iallafall! :D

Testade att rida på pelham idag med men idag med dubbla tyglar, igår hade jag såndär delta eller vad det heter (..?). Tänkte att jag bara skulle rida på den tygeln som satt på övre ringen och började rida med den andra tyglen lång så att den inte hade någon kontakt med munnen alls. Hon kändes dock lite käftig och väldigt på tårna men det kan också bero på att det blåste storm och ösregnade haha!
Efter ett tag testade jag att ta av den undre tyglen och bara rida på den andra och då blir det ju nästan som ett vanligt tränsbett (tror jag iallafall?).
Då blev hon mycket mer avslappnad och kändes mer som vanligt så jag red runt lite och gjorde inget kompicerat för ja, regnet öste ner och det blåste storm haha.
Avslutade sen när det kändes fint och både jag och hon kändes nöjda! :D

Hihi världens gosigaste häst har jag, <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0