Julia - Förberedelse innan tävling del 1

Veckan innan jag ska tävla lägger jag alltid upp en planering där jag lägger in hoppträning, vila och sen sprider ut dressyr och utstyrt lite hur som.

Något som alltid är likadant är iallafall att hon ALLTID går dressyr dagen innan, och inte bara ett litet lätt pass utan hon går som vanligt. Det andra varierar lite annars. Såhär såg denna veckan ut:
Onsdag - hoppträning
Torsdag - vila
Fredag - ut
Lördag - dressyr
Söndag - tävling

Tycker att det är något av det viktigaste, det är inte så smart att lägga tre vilodagar innan en tävling, men kanske inte heller 3 dressyrpass. Det är ju dock väldigt individuellt så man kan inte bara säga att si och så ska man göra.

Dagen innan tävling jobbar jag främst med att få henne väldigt lyhörd för hand och skänkel. Lägger in mycket halter från alla gångarter och mycket igångsättningar. Det är alltså det jag ska göra idag!

Fortsättning av förberedelser inför tävling kommer sen! Har inte börjat med det än nämligen haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0