Martina - Två nya objektiv!

Jag och pappa köpte oss två nya objektiv när vi var i San Diego :D Vi hittade en grymt bra butik, åh vill ha en sån kamera butik hemma! (L) Dom hade i princip alla objektiv som finns till Nikon och Canon, lite från andra också som Sigma och Tamron bland annat. Man fick även gå ut och provfota innan man gjorde sitt köp vilket ju är super!
Det fanns även blixtar, softboxar, kameraväskor, stativ och massa mer i mängder. Hur kul som helst att gå runt och kika :)

Pappa slog så klart till stort och köper sig ett DYRT men ack så grymt vidvinkelobjektiv! 
Nämligen AF-S Nikkor 14-24mm 1:2.8G ED


Såhär står det om det på Nikons hemsida:
Objektiv med extrem vidvinkel, snabb bländare och nyskapande optisk design. Det här proffsobjektivet har Nano Crystal-beläggning för att reducera spökbilds- och blänkeffekter, och ger en bildskärpa som kan överträffa motsvarande objektiv med fast brännvidd.

För min del blev det ett fisheye objektiv :D
Nikons egna var slutsålt men det gjorde nog det samma eftersom Nikons inte är zoom på utan fast. Det är ju säkerligen lite bättre då men mitt fisheye är mer på skoj så vill gärna kunna zooma lite då ^^ Det ska i alla fall vara ett bra fisheye och hittills tycker jag det stämmer, bilderna blir fina i färger och skärpa :D
Det är ett Tokina fisheye 10-17mm :) Tror inte jag hört talas om märket Tokina alls innan faktiskt!? 



Exempel bild, har inte hunnit prova det "fotografiskt" ännu bara i hotellobbyn haha! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0