Martina - Redigering av bild

Tänkte dela med mig av vad jag gör med bilderna innan jag laddar upp dem här på bloggen! Använder CS5

Först öppnar jag bilden jag ska publicera på bloggen i CS5 :)


Jag dublicerar ALLTID grundlagret innan jag börjar redigera!
Detta för att lättare kunna jämföra de nya lagren mot originalet! 


Något som jag alltid gör är att ljusa upp bilderna, ganska så mycket. Tycker de blir mycket finare då :)
Det gör jag med hjälp av Brightness/Contrast men ändrar endast brightness där.
Om det behövs förstärker jag även färgerna och då går jag in på Vibrance.
Sen går jag alltid även in och ändrar i Curves, där kan man välja att dra färgerna åt ett lite blåare håll vilket jag ofta gör. Fast väldigt lite bara, bilden ska inte se blå ut :)
Här ser ni vart ni kan hitta det jag använder mig av! 


Efter ändringarna ser bilden ut såhär:


Brukar även beskära bilden, men det gör jag olika mycket beroende på vart bilden ska synas! När dom ska upp på bloggen brukar jag beskära nära inpå motivet för att annars ser det lätt litet ut eller långt borta! 
Ska man visa bilden på annat sätt brukar jag lämna mer space runt omkring :)
Såhär blev resultatet av denna bilden i alla fall:


Hade jag haft mer tid så hade jag var lite mer nogrann och ändrat så att Laban inte ser så ljus ut vid huvudet och att det inte skulle vara så gult ljus som faller på honom...men detta är ju tidsinställt och skulle egentligen packa färdigt så hann inte med mer riktigt haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0