Martina - Provridit liiiten ponny

Igår ringde det en tjej som hade en stickelhårig 4-åring på 133cm (!). Jag var inte så intresserad först eftersom hon är så liten och jag har ju flera andra provridningar så jag sa att jag kan nog inte få tid till provridning fören nästa helg isf eftersom att jag jobbar hela dagarna också. Hon erbjöd sig att komma till Kulis idag så då blev det provridning i alla fall :) Kommer dom hit med hästen så kan man ju alltid prova! 

Hon var som sagt liiiten och hade ett shettis ansikte, såg ut som ett föl fortfarande haha! Låt er inte luras av bilden, hon såg myyycket mindre ut, både storleksmässigt och kroppsligt. Hon var jätte fin att rida för att vara fyra år, väldigt mjuk i munnen, lätt och arbetsvillig. MEN hon var alldelles för ponnyaktig, en typisk liten ponnyplutt lix som tjafsar med små barn men så fort någon kunnig hoppar upp så kröker man på nacken och går så fint man bara kan, ja ni kanske fattar!? Hon kändes helt enkelt för lätt och...törs jag säga det...för liten haha! Jag brukar ju aldrig tycka någon ponny är för liten annars ;)
Nej, ska jag ha en så liten ponny så är Flip Flop den enda rätta, hon ser också ut som en ponnyplutt men är fasen ingen mes när man rider. Trots att hon är liten är hon svår och man har något att jobba med HELA tiden. Det här var ju bara sitta upp så gick allt så bra det bara kan lix. 

Hon skulle passa perfekt till en liten duktig ryttare som vill tävla i dressyr, men alldelles för lätt och lite tråkig för mig som vill ha någon att träna och jobba med.
Men visst var hon söt? :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0