Martina - Laluna


Ni ska få se några bilder på den grymmaste ponnyn jag någonsin suttit på! Hon är en riktig stjärna, fina Laluna. Tränade henne i ca två års tid och vi var med i hoppspecialen. Hon var verkligen världens bästa<3
Det som gör att hon blir så speciell för mig är att jag har alltid önskat att jag skulle hitta mig en ponny som hoppade allt med mig, som var pigg, busig och som inte blev tveksam om man kom fel på hinder. En riktig läromästare ville jag så gärna få chansen att träna med helt enkelt! 
Så kom Laluna till ridskolan...stor och fet som en tunna haha ^^ Började iaf då att rida henne, vet egentligen inte varför jag fortsatte så envist med henne. Hon var jätte jobbig först när jag började i hoppspecialen, stoppade på allt som var högre än 70cm och var inte alls särskilt glad på träningarna! 
Men jag fortsatte med henne i alla fall och en dag så bara det släppte, hon tog sig den lektionen över 90cm och med glädje. Det fortsatte efter det bara framåt och hon vågade hoppa även de tillfällen vi kom lite knas utan att det fick henne att tappa humöret och vi tränade banor på 1m. Dock tog det ett tag för mig att inse att jag faktiskt satt på just den ponnyn, ponnyn som jag önskade mig! Ponnyn som hoppade i alla lägen, som hoppade allt jag styrde på och som rättade till mina fel med glädje. Hon hade blivit den där läromästaren och jag hade hjälpt henne på vägen dit!

Dock slutade jag att rida henne när hon andra sommaren i rad fick sin headshaking :( Inte för att hon var jobbig utan för att jag såg hur mycket den sjukdomen tröttade ut henne. Sista gången jag satt på henne var det precis som att hon gått in i väggen. Hon ville sååååå gärna men orkade bara inte. Helt slut hela hon! Sjukdomen skulle ju inte slå ut henne så om hon inte gick så mycket lektioner men vad kan man göra, eller vad kunde jag göra för henne rättare sagt!? 
Kom fram till att inte rida på henne mera, inte vara delaktig i att göra det ännu jobbigare för henne :(

Hon älskade att få pussar på mulen. Skulle ha pussar hela tiden<3
Stod precis innan bilden togs och borstade, så körde hon upp mulen i mitt ansikte och skulle minsann ha en puss ^^









Allt detta för över två år sedan...tiden går för fort ibland!
Loved you once, Love you still, Always have, Always will

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad söööt ! :D

2011-10-22 @ 23:34:32
URL: http://medryttarensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0