Martina - Fly

Igår provred jag Fly, ni vet det 5-åriga stoet som jag skrev om :) Hennes medryttare red först och visade upp henne. Då tyckte jag att hon inte alls såg ut som min typ, väldigt trevlig men hon såg ut att röra sig stort med häststeg och jag är ju i vanliga fall mer för ponnysteg ;) Hon såg även framåt ut men inte speciellt pigg som jag helst vill ha hästen.

Men allt är verkligen inte som det ser ut ibland! Precis i början sprang hon med mig och jag hade svårt att hitta rätta tempot. Är man inte van vid stora steg (kändes som att sitta på en stor häst) så är det svårt att känna när man har det rätta tempot, men ganska snart kändes det mycket bättre :) Hon var väldigt känslig och ville göra rätt hela tiden. Dock åkte bogar hit och dit, flöt ut och var ibland svår att få med sig på volten - en vinglig unghäst helt enkelt ;) 
Jag är ju inte så van vid unghästar heller men tyckte det gick bättre och bättre. Hon kändes annars lätt att rida, inte alls tung och hade en helt egen motor utan att vara svår att bromsa upp.

En ponny som jag tänker provrida igen :) Ska be att få prova i ridhus också då deras ridbana var ganska liten. Jag kunde även få rida för deras tränare och känna hur hon är att träna med! 
Ägaren och medryttaren kom man överens med bra också, dom var jätte trevliga båda två :) 
Har tyvärr inga bilder på Fly :/


Hände en till rolig sak igår....jag köpte min första bil ^^ Hämtar den på måndag när försäkringen skrivits över på mig hihi! En silverfärgad Golf, -02. Så jäkla nice att äntligen ha en EGEN bil :D

Såhäääär ser den ut! Fast det är inte den på bilden men :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0