Julia - Varför får hästar och ridning mig att må bra?

Det svaret är egentligen ganska enkelt.
Jag helt enkelt älskar lugnet och hur avslappnad jag blir av hästarna, i stallet och allt runt omkring. Visst är det jobbigt ibland men samtidigt så är det sådan gemenskap i stallet med kompisarna och hästarna.

Mår jag lite sämre en dag så finns det inget som piggar upp så bra som att gå till stallet, se min fina häst titta nyfiket på mej och att sen kunna lägga armarna om hennes hals och bara känna hur gosigt hennes päls luktar. Finns inget bättre, helt seriöst.

Utan hästarna hade jag varit en helt annan människa, det är jag säker på. Det har definitivt gjort mej starkare som person och jag har lärt mej att man måste kämpa för att nå sina mål. Jag har även lärt mej att tackla motgång och att ta tillvara på när det går bra.

Kan inte tänka mej att liv utan hästar som det är nu.

Hästar in my heart <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0