Julia - Toppen, kanon, super

Ungefär så känns livet nu hihi! Min häst gick nämligen så galet bra idag och då kan man inte låta bli att vara på bra humör!

Jag jobbade henne jättelänge i skritten och försökte verkligen få henne att slappna av och bli mjuk och fin. Det gick ovanligt bra och på så sätt fick vi en lugn och enkel start vilket vi inte brukar få annars när jag börjar trava tidigare.

I traven så började jag med 4 serpentiner över medellinjen och la in ca 10 skrittsteg varje gång jag kom upp på mitten. Det gjorde att hon inte hann stressa upp sej och öka tempot utan att hon höll sej helt lugn från början. Det höll sen i sej ganska bra sen allt eftersom jag trappade upp trycket mer skänkeln också. Hon brukar oftast bli väldigt "springig" när jag lägger om skänkarna och vill få fram med tryck i traven.

Jag red mycket små volter, serpentiner och ställde om väldigt mycket för att hålla hennes huvud sysselsatt.

När jag sen kom hem från stallet så lagade jag mat åt hela familjen och sen åt vi lite efterrätt som min lillasyster gjort. Riktigt mysigt! Nu sitter jag på bussen påväg till en kompis så ska vi till skillnad från alla andra inte klä ut oss och gå ut och dricka oss fulla. Istället har vi planerat en liten myskväll! Sååå värt haha! Vi hörs imon! Kram

(glömde publicera av någon anledning så inlägget kommer lite sent haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0