Julia - Packning inför hoppträning

Idag står det hoppträning på schemat. Jag är so vanligt taggad till tusen, det finns inget roligare än att hoppa med Topia hihi! Älskar verkligen känslan när jag känner att allt slit med dressyren ger resultat och när vi tar oss framåt.

Förra hoppträningen kändes det verkligen som att vi tog ett stort kliv framåt i vårat samspel och även lite mer teknikmässigt så jag hoppas på någon likande utveckling idag hihi!

När jag ska hoppträna brukar jag i princip alltid packa med samma saker:

- Hjälm
- Väst
- Stövlar

- Träns
- Martingal
- Senskydd
- Sadel
- Sadelgjord
- Schabrak
- Fårskynndpadd och gelepadd
- Ländtäcke

- Spö (Använder det aldrig men skulle det behövas är det bra att ha med)
- Varmt täcke som hon åker i

Jag har ett jättebra tips som jag alltid kör med när jag packar. Man börjar att se hästen framifrån och tänker alla saker som den har på sej, träns, martingal, osv. Så man tar en sak i taget och går framifrån och bak. Gör man det så är det väldigt svårt att glömma utrustning iallafall. 
Sen gör jag samma sak på mej själv. Hjälm, väst jacka osv.

Så gör alltid jag iallafall och det är vääldigt sällan jag glömmer saker. Ett litet tips bara! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0