Julia - Hoststatus

Haha va konstigt det ordet såg ut, hoSTSTatus!

Iallafall, hostan är kvar, lite bättre var det kanske men inte mycket. Vi väntar några dagar till och ser, sen testar vi det andra pappa fixat eller ringer vetrinären. Synd om jag missar tävlingen p.g.a. karensen på medicinen men Topias hälsa kommer ju alltid i första hand!

Jag har hört att det är väldigt viktigt att behandla hosta DIREKT, inte vänta utan verkligen direkt för det blir väldigt lätt till en kronisk grej och då kommer dom lida av det resten av sitt liv och behöva behandlas för det hela tiden. Jag har egentligen inte läst eller hört så mycket om det så jag är inte helt 100% säker på om det stämmer men hellre att man ser det som för allvarligt än att man tar det med en klackspark och inte bryr sej. Min åsikt hehe.

Nej vet ni vad, nu är klockan 22.11 och jag ska krypa ner under mitt täcke och dejta John Blund. Godnatt!

Jag vill bara säga att min häst är tillräckligt väluppfostrad för att inte tigga när man blandar hennes mat... Eller? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0