Julia - Hembys Lotus

Hästar kommer och hästar går, vissa saknar man mer än andra.

Den hästen vi har haft under längst tid är helt klart Lotus. Vi köpte henne av några kompisar hösten 2007. Innan dess stod vi i samma stall i 1-2 år och innan dess hade jag haft henne på vissa ridlektioner och ett ridläger innan jag fick min första häst hösten 2005 eftersom hon stod uppstallad på den ridskolan jag red på. Hon har alltid funnits där i bakgrunden sålänge jag ridit liksom.

Hon var min lillasysters häst och har alltid varit för liten för mej till min stora förtret eftersom hon är en otroligt ball häst!

Hon hade en hoppkapacitet utöver det vanliga och var smidig som en katt. När vi köpte henne så sa alla att "Den hästen kommer vinna SM en dag". Det hade hon säkert gjort om hon kommit till en duktig och satsande ryttare men vi hade inte riktigt de ambitionerna med henne. Min lillasyster tävlade upp till LA med henne.

 Detta var deras första tävling, min lillasyster var typ 9-10 haha! Så sött! :D


Även om Lotus var en riktigt svårriden häst med en enorm överskottsenergi som aldrig tog slut så var hon som en liten mamma för både mej och min lillasyster Frida. Hon var dendär hästen som man alltid litade på och hon tog hand och uppfostrade både Mira, Topia och Saga. Hon fanns liksom alltid där.

Jag saknar henne något enormt mycket faktiskt.

Denna videon hade vi som försäljningsvideo eller vad man säger. Titta noga där i början, hon travar hur lugnt som helst och när Frida styr upp mot hindret accelererar hon från 0-100 på en sekund typ haha
 
Typiskt Lotus haha!

Lotus hade sedan innan 4 föl och eftersom hon var 16 år när vi sålde henne så fick hon komma till ett stuteri och där går hon nu dräktig och väntar föl till våren. Ska bli så spännande att åka ner och hälsa på henne då!




Ja, vad säger man.. En väldigt speciell häst. <3
Jag jämnför henne nästan lite med Linn Olssons Winnietoo, är dom inte lite lika i sättet tycker ni? Skillnaden är väl att hennes häst är med välriden och kontrollerad haha!



Tänkte ladda upp lite bilder på henne också men det får bli en annan dag. Det finns ju en hel del att visa efter 4 år haha! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0