Julia - Bruten tumme

Hade planerat ett dressyrpass i paddocken idag men det övergick till markarbete med ett hinder sen. Ställde upp ett enkelt räcke på medellinjen så att man vände över ridbanan liksom. (ni fattar va, vet inte hur jag ska förklara) Hon gick verkligen superbra och lysande perfekt. Hon kortade upp galoppen mycket bättre än hon någonsin gjort innan och hoppade stora och bra språng.

La efter ett tag upp hindret på 115 och hon hoppade verkligen jättebra på det men i landningen så fick jag liksom tummen på manken/halsen och knäckte den rakt bakåt. Det gjorde så ont att bi anar inte, var helt säker på att den var bruten först men sen efter ca 10 min så kändes det bättre och jag kunde böja den å så så den är nog bara typ ja. Skadad på annat sätt. Kunde inte fortsätta rida mer än hoppa hindret på typ 60 en gång och sen trava av henne å så.

Så himla synd när det för en gångs skull gick bra och hon var lugn och fin. Menmen, så kan det gå!


Sitter nu på stationen och väntar på en kompis, vi ska vidare och träffa några andra sen. Imon ska min lillasyster tävla så bloggen blir lidande men så blir deeet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0