Julia - Ååååh!

When I get nervous I stop being nervous and get awesome insted!

Hehe. Det har typ varit dagens taktik! Kändes verkligen rent skit på framhoppningen inför andra klassen nu också och jag hoppade inte ens oxern på rätt tävlinghöjd, rent skit kändes det faktiskt. Så var lite nervös men sköt undan de tankarna på samma sätt som i klassen innan.

Kom in på banan och fick vara där inne medans ryttaren innan mej hoppade. Jag skrittade, travade och galopperade runt i små krumelurer runt hindrena.
När det började nära sej min tur skrittade jag lite och fattade sen galopp och drev på henne ordentligt några galoppsprång och satt sen stilla, vände upp mot hindret och så flöt hela banan på sen. Kom lite nära på ett hinder där jag gjorde exakt så som Maria alltid tjatar om på hoppträningarna, jag tog en "säkerhetsförhållning" innan jag ens sett hur vi låg. Väldigt onödigt av mej!

Annars var det helt klockrent. Jag hade satt lite bättre galopp i henne redan från början vilket resulterade i att hon hoppade bättre och kvickare.
Vi rev nästsista hindret som var ett räcke men det har ingen betydelse, vi kom bra och rätt och hon hoppade upp sej bra på sista.

En riktig superdag med andra ord och jag är mer än nöjd! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0