Glad Sheela :)

Idag är tredje dagen som Sheela vilar från ridning och det börjar ge resultat redan som jag hoppats! :) Som sagt har hon känts lite trött på ridningen det sista, stått längst bak i boxen när jag ska hämta henne och även tjurat lite när jag sadlat.
Men idag blev hon glad när hon såg mig ^^ Var lite busig och hade henne lös medans jag mockade med öppen boxdörr och hon pendlade mellan att "hjälpa" mig med mockningen och att vakta kärran utanför boxen hihi! (Tänk om någon i stallet sett mig! Då hade jag varit halshuggen nu haha, sååå känsliga -.-)
Hennes energi börjar verkligen komma tillbaka igen och hon var nog allt lite sugen på att ta en ridtur idag, försökte ställa upp sig i gången ist när jag bad henne gå in i boxen igen haha! Ställde sig precis där jag brukar ställa henne och kollade på mig med världens sötaste blick! Hon är ju en ponny som egentligen uppskattar när man borstar och rider henne, hon gillar människor så när hon började bli grinig kände jag att nu är det paus några dagar som gäller! Vilket ju visade sig vara riktigt.
Blir endast en promenad imorgon också så ska jag nog rida en liten kortis på fredag så får vi se vad hon tycker om det :)

Hennes ben var inte tjockt idag heller och hon reagerade inget när jag klämde igenom benet :D Woho grymt ju!

Synd på den dåliga kvalitén på denna bilden :( Hade det varit utomhus hade den blivit värsta söt på henne!
Har beskurit den ganska kraftigt också men annars ser man ju inte hennes söta uppsyn ^^


Kommentarer
Postat av: Magda-Matilda

Wow verkligen snygg bloggdesign !

2011-11-23 @ 23:45:51
URL: http://nightdawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0