Jag bär på magiska krafter!

Åkte till Sheela direkt efter jobbet eftersom jag inte skulle rida. Jag måste ha helande händer eller nått, allvarligt! Hon har varit tjock i ett bakben sedan hon kom, inte svullen men tjock som efter en gammal skada, eller som äldre hästar kan få, precis som på oss människor att benen tjocknar till liksom...ja ni fattar säkert! x)

Jag har i alla fall trott att det varit detta då hon aldrig haft ont, rider ju normalt och hon är pigg och glad, känns aldrig halt. Jag känner ju igenom benen varje dag, och klämmer lite och sådär både före och efter ridning för att se att allt är som vanligt. Så igår kom jag åt en speciell punkt när jag "klämmer" igenom benet på det lite tjockare området och hon rycker genast bort benet!
Shit tänker jag, har hon ont i alla fall? Och hur länge har hon haft den skadan i så fall? Efter det var det inte så populärt att jag pillade där. Hon verkade inte ha jätte ont men tjurade lite och lyfte bestämt bort benet. 

Idag när jag kom till stallet så bad jag Jonna följa med och kolla på det, detta innan jag gått in till Sheela. Sen när jag går in till henne och böjer mig ned så ser det inte alls ut som det brukar...det var inte alls tjockt, såg ut som det ska göra och jag fattade ingenting!? Hon har varit tjock VARJE dag sen hon kom och nu när jag satt där och skulle visa Jonna så syns inget!? Wtf lix. Tog ut henne i gången och klämde, hon tog undan benet mer av reflex men sen fick jag känna och trycka bäst jag ville utan att hon brydde sig. Benet kändes helt som det skulle, inte tjockt någonstans, inte mjukare någonstans eller nått konstigt över huvud taget!? Hur tusan kunde det gå över bara poff sådär över en natt? Hon har som sagt varit tjock ända sedan hon kom till mig vilket är ca tre veckor nu, så bara råkar jag trycka på en speciell punkt som hon reagerar på och nästa dag ser benet fräschare och friskare ut än jag någonsin sett det?
Kan det ha varit någon muskel/senknuta av nått slag som jag råkade presa upp när jag klämde på benet? För det skulle ju kunna göra ont just då när jag trycker till det? Fast jag vet inte ens om hästar kan få knuter i benen? Låter lite långsökt i alla fall. Himla mysko och jag HOPPAS att det håller sig såhär nu och att det inte är nått som kommer tillbaka, även om det nu inte skulle vara nått farligt så får svullnaden gärna hålla sig ur vägen! ;)

Någon som vill att jag vidrör deras hästar med mina helande händer haha!?
Nej ska inte säga för mycket nu, imorgon kanske hon är lika tjock som vanligt. Även om det inte är någon större skillnad från det normala benet (Ingen annan än jag som ens har sett att det är lite tjockare).


Åh, varför måste jag skriva så mycket jämt för? x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0