Nu är jag tillbaka!

Nu får det vara slut på min lata period! Sen dess att jag slutade blogga har jag inte gjort något annat än Bara haft roligt typ. Back to reality, livet funkar inte så!

För att kort sammanfatta vad jag gjort:

Måndag: Slutade skolan 16.40 = hemma 6.. Det var då kolsvart så jag fil ut på en 2-timmars promenad med Topia.

Tisdag: Slutade skolan 16.40 då igen men hade efter det en mattelektion på Chalmers (en teknisk högskola, för er som inte visste). Sen träffade jag en kompis och vi satt och pratade och åt lite osv. Sen hemma runt 8, fixa allt i stallet och pussa lite på Topia. Red lite dressyr i paddocken lite snabbt och hon kändes sååå fin, verkligen jättelugn och fin i steget på ett sätt hon sällan är!
Efter det åkte jag in och tittade på världspremiären av Breaking Dawn (kl 00.04!!). Var hemma kl 4 sen.. Tjoho!

Onsdag: Hade en kort ovärd mattelektion på morgonen och sen en rast mellan 9.25-15.30.. Jippie! Alla mina kompisars lektioner var inställda så jag var ensam i skolan haha! Fick iallafall en kompis att skolka lite så gick vi och såg Breaking Dawn haha! Såg den kl 12.00 och vi var i princip helt ensamma i hela salongen! Såååå mysigt hihi!
Sen gjorde jag ett prov kl 15.30 och sen raka vägen hem och rida Topia. Hon var stel, tjaffsig och ovillig. Inte hennes stil! När jag började trava kändes hon oren så slutade rida ganska snabbt.

Torsdag: Longering för Topias del. Efter att hon slutat bocka runt och kom ner i trav såg man att hon markerade litelite i högervarvet. Avslutade då och gick på en liten promenad.

Fredag: Slutade skolan 14.30 och skulle sen och träffa min kompis Natalie och hennes kompisar. Natalie var dock sjuk så jag var ensam med dom.. Känner en av dom en del så det gick bra iaf. Sen åkte alla förutom en hem och så gick vi på Liseberg som öppnade idag, sååå mysigt!
När jag skulle hem så var det självklart kaos med tågen så tre tåg var inställda... Hann därför inte göra något med Topia men aja. Ibland blir det så. Hon fick 1000 pussar iallafall!

Idag ska vi rida ut barbacka tänkte jag, är uppe nu på morgonen för jag ska iväg sen, hoppas inte min morgontrötta häst är allt för trött haha! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0