Martina - Veckoplanering

Denna veckan blir det inte bara en häst utan två hästar att rida vissa dagar :)

Måndag
Sheela - Vila

Tisdag
Sheela - Vila, var tänkt dressyr alt. bommövning i paddocken men ska ut och äta på eftermiddagen/kvällen. Hon är ju van vid att ibland få vila fyra dagar i rad så jag behöver nog inte känna allt för stor skuld som tur är!

Onsdag
Sheela - kör dressyr och bommövningar den här dagen ist
Fuzzi - Myspromenad eller dressyr, beror på vad jag orkar och hinner med!

Torsdag
Sheela - Vila, visning på jobbet så jobbar till nio på kvällen! :/

Fredag
Sheela - Dressyr
Fuzzi - Dressyr

Lördag
Sheela - Skritta ut alt. rida lite på volsters fält
Fuzzi - Samma med henne, eller rida över lite bommar på banan

Förr har jag inte velat göra sådana här veckoplaneringar utan har hellre tyckt det varit bättre att göra det man känner för just den dagen. Men faktiskt så blir man mycket mer motiverad om man har en planering att utgå från.
Hur brukar ni göra? Planera eller oplanerat? :)


Jag och Fuzzi i sommras :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag planerar alltid (nästan) veckans ridpass, då får man ju en översikt över hur hårt hästen går och så att man tränar på olika saker och så. Finns så mycket man vill träna på så jag gör en planering för att inte missa nåt!:)

2011-11-07 @ 21:22:35
URL: http://iohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0