Martina - Sheela

Okej, jag tänkte att det kanske kunde vara dags att skriva lite om Sheela nu när det var tredje gången idag som jag red henne hehe :P
Jag måste säga att jag tycker hon är ganska rolig att rida. Igår i en galoppfattning så sköt hon under med baken och tryckte ifrån ordentligt haha, nästan som en rivstart ;)
Hon har inte gått i form på år och dar känns, stel i hela kroppen och det blir ju inte bättre av att hon börjar bli till åren. Hon tycker att det är sååååå jobbigt att behöva arbeta och försöker både springa ifrån och sakta av heeela tiden. Det har ändå blivit små bättringar under dessa pass men jag vågar inte pressa henne för mycket. Är orolig för att hon blir extra känslig och inte håller nu när man bara byter ridsätt och helt plötsligt kräver att hon ska börja arbeta med kroppen när hon tidigare bara behövt springa på. Hon är ju triangerlmärkt för bägge frambenen då en tjej hoppade sönder henne för några år sedan :( Så vi går ganska sakta fram, i fall att!

Jag har henne bara på prov än så länge så jag får se. Hon är rolig att rida och har en härlig attityd men sen finns det ju en annan ponny jag provridit som kaaaanske väger upp lite mer :P

Lånad bild från hennes ägare :)


Kommentarer
Postat av: Pownieskvaller

Älskar din blogg!

2011-11-05 @ 23:23:05
URL: http://pownieskvaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0