Martina - Lektion, klippning och stirrig ponni

Pratade med Karin idag och jag ska rida lektion på torsdag wiie :D
Red ett lite hårdare pass på Sheela idag för att förbereda och känna på henne inför lektionen. Men hon blev faktiskt inte så trött och inte speciellt svettig heller så det går nog bra.

Att Ellen ska klippa Sheela åt mig på måndag tajmar ju in det hela bra också :) Då slipper hon i alla fall springa med sin tjocka björnpäls. Ska dock göra en ful filtklippning eller vad det heter. Hon jobbar inte så hårt så helklippning behövs inte. Viktigast är att pälsen kommer bort vid sadelgjorden och virveln för där blir hon svettig bara man skrittar nästan!

Tänker inte skriva så mycket mer om passet idag mer än att hon blev helt uppspelt när hästar kom in och ut ur ridhuset var femte minut. Helt stirrig blev hon x)
Såklart blev hon då också "rädd" när en person som satt i ena hörnet rörde på sig och flög iväg från 0 till 100 med rumpan studsandes efter sig haha! Ja jösses, dessa knäppa hästar ;)


Upptäckte också att hon fått på sig fleecetäcket ist för regntäcket idag och såklart hade hon rullat sig i lera! Trodde alla kunde se skillnad på vad som är ett fleecetäcke och vad som är ett regntäcke. Blev dock inte förvånad när jag såg vem som hade morgonen....men jag antar att jag får skylla mig själv när jag har två blåa täcken...för det blir ju så svårt då -.-
Nu har jag i alla fall tagit bort fleecetäcket eftersom jag knappt använder det så får jag se till när hon är klippt sen att ha två olika färger på täckena =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0