Martina - Dagennnn

Åh blogg.se brukar aldrig krångla för mig men idag kunde jag inte ladda upp bilder :( Fu!

Jaja, Sheela var iaf massa pigg idag :D Testade mig en gång och stack iväg i världens galopp mot utgången. Vet att hon testat lilla tjejen så flera gånger som hade henne innan. Men hon kom inte så långt innan jag styrt in henne på en liten volt, syyynd Sheela ;)
Hon är verkligen rolig att rida trots att hon är så jäkla stel i hela kroppen. Men nu börjar hon ge efter mer och mer i nacken när baken börjar komma in under! Dock är hon så stel fortfarande att så fort man försöker böja henne i sidan samtidigt så orkar hon inte och faller ur...eller om jag kommer åt henne riktigt bra så det känns sådär himelskt bra då bara tvärstannar hon! Drev som en idiot idag just i dom lägena men ändå stoppar hon upp och jag vet faktiskt inte vad det beror på. Kan vara att hon tycker att det är så fruktansvärt jobbigt (troligaste skälet, eller snarare vanligaste skälet kanske) eller så får hon faktiskt ont i de lägena som hon får jobba ordentligt!? Alltså jag vet inte längre riktigt, hon är ju så stel och har inte jobbat på år och dar, dessutom 19 år så kroppen har ju typ stelnat fast i sitt vanliga läge med sänkt rygg och huvudet högt. Eller så är det bara mitt nojjiga jag som tänker så ;) Hon ska i vilket fall veterinär besiktigas snart så då får jag höra vad veterinären säger :)

Fuzzi tyckte jag skötte sig bra idag. Dock blev jag så ostabil att det störde henne men hon försökte i alla fall så gott det gick haha! Sadeln hon har är ju värsta skön men ändå känns det som att man inte får något stöd vid knäna så mina ben for hit och dit :/ 
Men det är så roligt att rida henne ändå för hon har gjort nya framsteg för varje gång man rider henne :)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett tips är om hon känns stel i kroppen är att låta henne få en IR-behandling, för även om hon är stel i kroppen eller har spända muskler eller vad det kan vara så är det inte säkert att veterinären anmärker på det. Rickie gick igenom sin besiktning utan anm. och när jag fick hem henne så var hon superstel i hela kroppen och kunde inte bygga muskler eller nåt, men nu har det blivit så himla mkt bättre med hjälp av det :) så det kan vara värt att testa :)

2011-11-09 @ 22:47:05
URL: http://muschia.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja det borde jag ju faktiskt prova och se om det kan hjälpa henne :) Tack för tipset haha ;)

2011-11-10 @ 08:31:15
URL: http://jmts.blogg.se/
Postat av: Martina

Vem hade du ute till Rickie? :) Tänkte att om du tyckte hon/han var bra så kan man ju prova samma :)

2011-11-10 @ 08:40:10
URL: http://jmts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0