3. Det här behöver jag träna mer på

Svårt fast ändå inte...man behöver väl träna på allt egentligen!? Grejen är att samtidigt som jag vill bli bättre hela tiden när det gäller ridningen så har jag ändå det sista året/åren varit helt kravlös på mig själv. Jag tycker det är jätte bra, var sjukt länge sen jag var besviken efter ett ridpass, för kom igen, big deal egentligen!?
Det var ett tag där som jag var i värsta svackan, ni vet man är kass på ALLT och det går bara skit HELA tiden. Men sen bara lyckades jag lägga ned alla krav på mig själv och red för att det var kul i stället. Jag lyckades få in i hjärnan att det inte spelar så stor roll om hästen inte gör som man vill den dagen, det spelar ingen roll om man själv rider helt cp. Ryck på axlarna och gå vidare. 

Men en sak som jag har svårt för och behöver jobba med är väl galoppen, då menar jag på alla hästar. Jag har så himla svårt för att komma åt hästen i galoppen. Jag har ingen aning om varför, men det har blivit bättre sedan jag började konsentrera mig på mig själv. Jag lägger fokus på min sits och hur jag använder mina hjälper sen får hästen gå som den går. Så jag skulle behöva träna på mer galopparbete, är sjukt dålig på det faktiskt och det är väl därför det alltid går sämt just i galoppen. Ganksa logiskt? :P
Sen kan ju sitsen alltid behöva tränas på, speciellt räta upp mina axlar!

Annars vet jag inte...jag vill bli bättre i ridningen men är samtidigt nöjd där jag är. Jag blir inte besviken om jag inte får den perfekta sitsen, eller om jag aldrig lär mig att rida en häst ordentligt i galoppen. För det är kul som det är nu också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0