2. När och varför jag började rida

När jag var nio år följde jag med min faster en gång när hon skulle rida lektion på Skövde ryttarförening. Jag hade knappt något intresse för hästar då men gillade djur i allmänhet.
Då red hon i storhäst grupp i lilla lilla ridhuset haha! Det är alltså mini och det är helt sjukt att en storhäst grupp fick plats där inne! 
Min fasters plan var i alla fall att få mig hästintresserad och att börja rida. Hon lyckades väl kan man ju säga ;) Samma dag skrev vi upp mig på kö för nybörjar grupp. Det dröjde dock nästan ett halvår innan dom hörde av sig och sa att det skulle börja en ny grupp och jag stod med om jag fortfarande ville börja rida.

Min första ridlärare var Karin Möller och det är jag väldigt tacksam för. Mitt intresse var väldigt svagt fortfarande och jag tror faktiskt att första ridläraren avgör väldigt mycket huruvida man fortsätter att rida eller ej. Dom ger ju en ett första intryck av hur ridningen är och går till lixom. I alla fall om man inte har föräldrar som själva är intresserade och som mer tyckte det var en pina att åka med mig till ridningen ;)

Mitt riktiga hästintresse, när jag blev den här hästnörden jag är idag började nog inte fören efter ca två år då Tova och Jonna började tvinga med mig till stallet även på helgerna. Man började ju då umgås på ett helt annat sätt med både hästar och kompisar i stallet, man började smått inse att hästar är mer än bara djur man rider på.
Sen kom ju Flip Flop också, min livs första favorit häst som jag älskar mest av allt än idag! Då var jag helt fast, var i stallet näst intill varje dag, hennes vattenkopp var ju tvungen att vara ren varje dag, hennes fönster till spiltan skulle ju göras ren från flugor och spiltväggarna skulle skrubbas. Hennes saker skulle putsas varje dag.
Herregud...att man orkade x) Åkte till och med dit på julafton och gav henne julklappar och hängde upp en mistel i hennes spilta så jag fick pussa på henne hur mycket jag ville ;)

Så Karin som gjorde lektionerna roliga, mina kompisar och min första kärlek till en liten ponny fick mig till att bli den hästnörd jag är idag :)

Kommentarer
Postat av: Malin

2011-11-15 @ 16:23:28
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Malin

SV: Nej, det finns inga med svart strass i lager. De kommer eventuellt nästa vecka. MVH Malin

2011-11-15 @ 16:23:55
URL: http://kyro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0