Kräsen!?

Jag måste bara dela med mig av en fix idé som Sheela har!

Hon är oerhört kräsen när det gäller sitt dricksvatten, vilket i och för sig kan tyckas bra men hon är nog ganska överdrivet kräsen x)
I boxen har hon en hink med vatten då hon inte dricker ur vattenkoppen. Varje dag när jag kommer till stallet så går hon alltid till hinken och stampar med hoven och ser irriterad ut. Hon är med andra ord jätte törstig och man skulle ju kunna tänka att hinken är helt tom då...men den är alltid halvfull/halvtom vad man ni föredrar, bara att hon vägrar dricka det "för att det stått sen igår" i princip -.-' Det ser alltid rent ut, kanske nått spån som trillat i eller nått men annars inget.
När jag diskat och fyllt hinken med vatten kastar hon sig nästan över den för hon är så törstig och jag får fylla på igen sen när hon druckit klart.
Hon kan alltså ha stått där i boxen jätte törstig i några timmar om jag kommer sent och bara vänta på att jag ska byta vattnet! Hur orkar hon? Drick bara lilla hästen har jag försökt säga men nej, samma sak varje dag.
I hagen dricker hon nog inte alltid heller, sett henne någon gång men det är nog sällan.

Antagligen får hon skylla sig själv för finns ju inte mycket jag kan göra känner jag!?
Större hink eller nått sånt är ju ingen idé eftersom det inte är det som är problemet, finns ju alltid vatten kvar bara att hon vägrar dricka det för att det är "gammalt".

Har ni märkt av någon fix idé som eran häst har? :)

Kommentarer
Postat av: Tova ♥

Fin blogg! :D

2011-11-25 @ 17:21:00
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0