Julia - Utrustning

Jag har fotat allt jag kommit på och tänkte skriva som en liten parantes att jag är mer än villig att sälja en del av det så om någon är sugen så är det bara att kommentera, skriver under varje bild vad som är till salu eller inte, så blir det som en liten bloppis. :D


Min hjälm, en annan är på ingång som ni säkert hört.
Det är iallafall som ni säkert ser en Charles Owen, med autografen och med rosa swarovski på rosetten.


Senskydd, använder dock bara de utan märket på. Köpta på Börjes av min mamma som tyckte att de var sååååå fina, jag är dock inte så förtjust i dom haha!

Mössor, den blåa med vit och röd passpoal är JW, den rosa med rosa och guldig passpoal är Equiline, resten märkeslösa. Ser nu att det fattas två på bilden men jaja haha!
Kan tänka mej att sälja JW-mössan storlek ponny/cob - 150 kr
Och den ljusblåa storlek full, aldrig använd - 100 kr


Paddar, använder alltid fårskinnspadden och ibland gelepadden för att hålla sadeln på plats.


Lindor, används typ aldrig haha!


Schabrak del 1,
Till salu: det beiga, gråa, vita, mörkblåa (det under det vita) och gråblåa längst ner - 75 kr/st
(det vita är dressyrschabrak, resten allround/hopp)

Till salu: Alla förutom det rosa! - 75 kr/st


Topia har ett gosigt fleecetäcke med ihih! Fotade inte utetäckena för det kändes inte så intressant.


Ländtäcke nr 1

Ländtäcke nr 2


Min kära sadel, en Santa Cruz Celine

Jag har Mountain Horsestidbyglar med CS3 plattor, det grymmaste man kan ha! :D 


Bett. Jag använder det som ligger längst till höger oftast, varierar lite med de tredje från höger och ibland har jag pelhamet. Oftast använder jag även bettplattorna.


Reservtränset.

Det är detta som jag använder dagligen.

Mitt hackamore, används inte så ofta utan mest när hon är öm i munnen.

Sidepull/bettlöst. Används när hon är öm i munnen.

Lös nosgrimma som passar inte till det tränset jag använder mest, har blå/röd/vita stenar nu men funderar på att ta bort dom och sätta dit guldiga, guldigt är ju nämligen våran nya outfit hihi! Sen har ju även en hel del stenar tappat färgen, fattar inte hur det gått till faktiskt? :S


Pannband, är i stort behov ett guldigt med swarovski eller kristaller, spelar inte så stor roll vilket.


Martingal & förbygel.
Förbyglen är till salu då den är för liten för Topia, storlek full. använd ca 10 gg - 250 kr


Transportskydd, har även bakskydden. Inte använda många gånger men de gånger de använts har de verkligen skyddat för dom är helt sönderslitna. Speciellt bakskydden är trasiga! Hon hade en period när hon inte kunde stå smalt på transporten om hon åkte själv och de få gångerna vi åkte innan vi kom på att bredda så sparkade hon sej sönder och samman. Hennes ena frambenen är tjockare än det andra och hon har fortfarande märken på benen sen dess. Hon sparkade och hoppade något hemskt, jag satt och grät i transporten för varje spark skärde i mitt hjärta verkligen. Det hade gjort mindre ont i mej om det var mej hon sparkade... haha oj, nu kom jag av mej lite haha! Kan skriva mer om det i ett annat inlägg :)


Boots, ett måste när hon har broddar om man inte vill få in en blodig häst när man tar in henne från hagen/efter att man ridit.


Blandade saker som står i vårat skåp i sadelkammaren.
Från vänster: Svampar, Topias "hostmedicin", lädertvål+läderbalsam, putsmedel till betten och andra metallgrejer på träns osv., Topias solkräm (HAHA, kommer inte på vad det heter?? Solskyddsfaktor, solskydd???? FAIL)


Kalender där vi skriver/planerar ridpassen. En superbra grej verkligen när man lärt sej att följa det man planerat!


Ryktlådan!

Massa borstar, behöver väl inte direkt beskriva dom haha?

Från vänster: Superbra salva mot sår som dödar bakterier och mjukar upp, termometer, salva som vi använder på sommaren mot flugor på sår och runt ögon/mellan bakbenen, Idomin till Topias överkänsliga mungipor, pälsglans och sax :D 


Grimskaft. Ett tag hade vi verkligen INGA men nu är det lite mycket kanske haha?

Grimmor, Topia har inte så många direkt och lädergrimmorna delar hon med Saga hihi (hon har en till som hon har i hagen haha)

De tre bästa uppfinningarna i världen, sånna soppkvastar, skyfflar och våran grymma grep. Grepen är en sån grym som man kan hoppa på utan att den går sönder enligt de som gjort den. Dock aldrig testade just det men den har hållt hur länge som helst jämnfört med vanliga! Sjukt bra är den jao!



Woooho, den som tog sej igenom hela inlägget utan att somna var grym haha! Saknar ni något eller är sugen på att köpa något, kommentera!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vi har också såna sopkvastar, grymma jue :)

2011-11-04 @ 11:20:25
URL: http://wherethesidewalkcracks.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag vill köpa ett av dom ljusblå shabraken om dom finns kvaaaaaar? :D

2011-11-04 @ 14:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0