Julia - Tävlingen!

Ingen drömtävlingsdag idag men det gick absolut inte dåligt heller. Fick jättemycket beröm för båda ritterna men jag tyckte att hon var stark och i andra klassen ganska nonchalant.

1m - 0 fel
Hon var inte helt med mej men lyssnade endå och tog mina halvhalter. Ibland sprang hon förbi distanserna ibland, jag lägger henne helt rätt men de sista 3-4 galoppsprången länger hon galoppen så att man kommer nära endå. Eftersom hon inte alltid gör det är det väldigt svårt att förebygga det vilket är lite jobbigt ibland. Menmen, det var inga katastrofer och jag är endå nöjd. Det dåliga jag nämnt ovan är småsaker och Topia är ung. Borde inte bry mej över det!
Är vädigt nöjd över min egen ridning iallafall, längesen jag red så bra! Hade stilla och bra händer och när jag tog i henne så höll jag händerna lugna och låga. Jag brukar lätt höja händerna och rycka till som "sista sekunden hjälp".

110 - 4 fel
Dom hade ändrat så att jag inte var inne på framhoppningen samtidigt som Maria (min tränare) och det gick verkligen jättedåligt! Det kändes helt kaos och vi fick inte ett enda bra språng. Efter typ 5-6 språng gick jag ut endå för det skulle inte bli bättre endå. Vill inte hoppa henne helt slut på framhoppningen. När jag skulle gå in på banan ville Topia inte gå in (så gör hon alltid haha) så Josefin som tränar hoppning i min grupp hjälpte mej in. När jag sa att Topia gått åt helvete inne på framhoppningen och hon såg hur nervös jag var (blir alltid det när det gått dåligt på framhoppningen haha) så pratade hon lugnt med mej och gick igenom banan och peppade mej. Det är otroligt hur lugn jag blir lätt om någon pratar så med mej, det enda som hjälper!
Inne på banan var hon lite ur fokus och var lite stark vilket hon var på framridningen och framhoppningen också. Mot tvåan fick jag lite problem med att se avståndet så vi kom väldigt in i botten. Mot trean som låg på 7 galoppsprång senare så valde jag att ta ett ett extra galoppsprång vilket blev lite trångt med storgalopperade Topia så var hon inte tillräckligt kvick i frambenen och petade frambommen. Jag fick dock väldigt mycket beröm för att jag tog tillbaka henne och bara väntade där istället för att galoppera på vilket känns bra. I övrigt så flöt det på till 7an som var kombinationen. Hon kom bra in men räckte av någon anledning inte fram ordentligt till B-hindret som var en maxad oxer (såklart) så hon tog i för kung och fosterland så jag flög nästan av haha!

Filmen kommer imon eftermiddag tror jag, får se hur snabbt youtube arbetar!
Är det bara jag som tycker att räcket i kombinationen ser sjuuukt högt ut haha? Som tur var så sänkte dom det nått hål sen ahha!


All I need, all I want.
You are everything ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0