Första flygturen på läänge

Idag tog jag och Topia väärldens mysigaste uteritt. Skrittade barbacka och allt var sådär perfekt det bara kunde bli. Hon var hur lugn och fin som helst och vände inte alls mycket som hon brukar göra när man rider ensam ute. Jag satt där med världens smajl och ja, ni fattar.
Sen när vi nästan var hemma så kom det ett par människor rullande (haha vad säger man?) på rullskidor på vägen ca 70-80 m ifrån oss. Alltså inte på samma väg som vi var på. Topia var helt lugn först och vända bara på huvudet och följde dom med blicken. Så flög hon i luften helt plötsligt i ren panik och jag flög i backen. Hon cirkulerade runt mej några varv medans jag låg på marken och stannade sen till för att sedan sätta full fart mot stallet. Jag klarade mej mirakulöst bra undan, slog i bakhuvudet litegrann och har nog en liten hjärnskakning, slog i muskeln i armen så det gör ont att spänna den och lite skrapsår osv. Kunde blivit värre med tanke på att hon nästan sprang över mej liksom.
Topia klarade sej även hon fint men var väldigt stressad borta vid stallet sen när jag kom.
Man får väl säga att det var en bra ridtur som fick ett lite dåligt avslut haha. Alltid är det något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0