Martina - Provridning Sunny

Idag är det en vecka och en dag kvar tills Sunny anländer till privat stallet på Skövde ryttarförening :) Om inte datumet ändras vill säga! Vi har bara sagt ca 1sep! 
Tänkte i alla fall berätta lite om provridningen.

Jag kan ju börja med att jag var ganska nervös! Therese hade från början sagt nej till fler provridningar när jag svarade på annonsen eftersom Sunny hade försökt slänga av alla ditills. Hon brukar aldrig annars vilja slänga av ryttare med flit och Therese tyckte det kändes hopplöst om Sunny inte ville ha nya ryttare! Hon kände att det var bättre att ha kvar henne hemma. Men eftersom jag var äldre, ridit längre än de föregående provridarna hörde hon av sig efter två dagar igen och sa att jag gärna fick prova MEN att jag fick vara beredd på att bli avslängd.

Därav kom ju nervositeten eftersom det sista jag ville var att bli avslängd och skada mig. Det hade inte varit så lägligt eftersom jag senare samma dag skulle upp till Stockholm för hoppläger ;)
Sunny var heller inte igång helt efter väldigt lång vila. Hon hade precis börjat att galopperas så provridningen bestod helt utan krav! Jag märkte tidigt att hon gillade beröm och fjäskade en hel del för henne. Hon försökte i alla fall inte få av mig en enda gång, och det känns ju extra speciellt att få hem henne när det inte bara är jag som valt henne, utan hon har faktiskt accepterat och valt mig också!

Hon var känslig och lyssnade väldigt bra för skänkel vilket jag gillade. Hon var dock väldigt lång i formen och ganska framtung. Men det kändes att det berodde på att hon var utan ordentlig kondis och inte hade/har så mycket muskler. Att hon var framtung gjorde det även svårt för mig att driva henne framåt men hon kändes ändå inte seg vilket var bra! 
Jag tror på att detta kan bli som en Laluna historia, klickar inte direkt men man känner att det finns där! Bara man ger det tid! Jag kände mig väldigt glad efter (vilket ni nog ser på bilderna) och jag tror verkligen att det kommer komma något bra av detta!
Sunny kommer lära mig väldigt mycket!



Jag har även varit och provridit en gång till efter detta. Då provade jag att rida ut och jösses vilken liten krutponny hon blev! Svårt att föreställa sig efter man sett filmen va? Men hon bockade och gjorde lufthopp en hel del den busen ;) Hon tyckte verkligen det var super kul! Då blev jag ännu säkrare på min sak (gillar pigga ponnys hihi) - hon ska bli min foderponny!

Just nu vet jag inte vad det är för ponny jag få hem, så känns det faktiskt haha! Är hon egentligen som provridningen i ridhuset....eller är hon mer pigg och galen? Vilket som så kommer hon lära mig massor och jag vill ha henne i stallet nuuuuu! :D

Kommentarer
Postat av: Louise-hästblogg

Va spännande!! Roligt med hästköp!

2011-08-24 @ 15:52:06
URL: http://atlantico.blogg.se/
Postat av: Elin

Om du har heltdsjobb som du skrev i tidigare inlägg, varför väljer du då inte att satsta på att köpa egen häst i stället för en foderponny? Måste ju vara roligare med en egen? :)

2011-08-26 @ 21:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0