Martina - Presentation

Jag gör lite annorlunda än Julia och kör en presentation av både mig och Sunny i ett och samma inlägg eftersom jag inte har lika mycket jag kan berätta om Sunny ännu ;)

Martina Johansson heter jag och är 20år(!), bosatt i Skövde. Tog ju studenten förra året och jobbar numera heltid (=fett med egna cash hihi). 
Började rida när jag var 9år hos Skövde Ryttarförening, alltså 2000. Med lite mattematik kan man ju då räkna ut att jag har sysslat med hästar nu i 11år ;) Hästar är en väldigt stor del i mitt liv och ska från den 1sep få hem min första foderponny Sunny!!! Det är henne och mig som ni kommer att få följa i denna bloggen utöver Julia och Topia :D

Har innan varit medryttare på två ponnyer, varade inte speciellt länge på någon av dem p.g.a att jag inte kunde ta mig till den ena på ett smidigt sätt och den andra flyttade till nytt stall. Annars har det varit en hel del lektioner under dessa år på ridskolan, både i vanliga grupper, utvecklingsgrupp och i hoppspecialen. Rider dock inte på ridskolan längre!

Lady Sun som hon heter kallas för Sunny och är en c-ponny på 137cm. Hon är 13år och har under sitt liv både tävlat hoppning (16 felfria rundor på raken med en del placeringar!!!) men också haft ett föl. Det senaste åren har det dock varit en hel del vila för lilla Sunny och jag ska ta upp i ett inlägg senare varför, även om jag inte vet direkta detaljer! Idag mår hon i alla fall bra och är helt återställd! 
När jag får hem henne kommer hon inte vara helt igång utan vi har mycket arbete framför oss då vi siktar på att komma igång med hoppningen igen som hon älskar. Men hon kommer behöva mycket tid på sig efter år av vila!
Vi har dock inte brottom, för som ni säkert förstått kommer jag inte kunna tävla henne då jag är för gammal. Men mål kommer att sättas upp ändå, som vi kan sikta mot! 
Eftersom jag inte tagit hem henne ännu har jag heller inga bilder mer än den som är i headern! Men bara lugn, dom ska bytas ut så fort Sunny kommit så jag kan ta nya fina bilder! :) Fram tills dess har jag massa andra roliga och intressanta inlägg att publicera så uppdatering kommer att ske ifrån min sida också även om jag är hästlös i en och en halv vecka till!

Som sagt finns inga bilder på mig och Sunny än, så jag får visa er bilder från när jag rider andra hästar ist!

Fråga om ni vill veta något mer, annars är det bara att följa bloggen så kommer mer och mer fram allt eftersom ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0