Julia - Provridning Topia

Tänkte att eftersom Martina skrivit lite om när hon provred Sunny skulle jag kanske kunna berätta lite om när jag provred Topia? :D

I maj förra året började vi titta runt lite på annonser på hästnet och letade då efter en häst mellan ungefär 6-10 år. Helst en valack som kunde det mesta och som jag främst kunde lära mej lite mer på. Sånna hästar är tyvärr ganska dyra och vi hade som de flesta andra "normalrika" familjer en prisgräns.
Hittade flera fina som skulle passa och så hittade jag Topia. Vi åkte och provred henne mest för att det var så nära och för at jag skulle få känna vilket typ av häst jag ville ha. Vi hade inga direkta förhoppningar för hon var bara fyra år då, dessutom ett sto och hon hade inte gjort speciellt mycket. (Inte så konstigt pga. åldern då)

Men vi åkte dit och jag var sådär lagom nervös. Hade aldrig hoppat storhäst, bara ridet det litegrann ett år tidigare och då på en gammal läromästare. Hade heller aldrig ridit en 4-åring.
Så nervös som sagt men det släppte direkt när jag såg henne, det var kärlek vid första ögonkastet! Låter kanske konstigt men när jag såg henne blev jag helt lugn i hela kroppen, nervositeten försvann direkt.

Ägaren visade upp henne lite och det såg helt normalt ut, ite extremt bra men inget som gick dåligt heller.

Sen var det min tur. Jag hade lite problem med att komma upp för hon ville inte stå stilla men när jag väl va uppe fick jag bara känslan av att det var henne jag skulle ha. Hon lyssnade på minsta vink och var lugn och fin. När vi hoppade så gjorde jag fel lite här och där men hon var duktig och tvekade aldrig endå. Det kändes bara så enkelt liksom. Tror vi hoppade 115 på ett hinder då och det kändes knappt att hon tog i.

Kärlek som sagt.

Provred en gång till och då gick det inte lika bra men det spelade ingen roll för jag hade redan bestämt mej för att det var henne jag ville ha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0