Julia - Lillasyster

Idag var det jag Julias syster som red Topia. Julia ville att jag skulle göra ett inlägg på bloggen nu efter.

Jag tog in båda Saga och Topia samtidigt. När den ena vill gå vill inte den andra och tvärtom. Det tog typ 20 minuter att få in dom! Typiskt Saga och Topia haha.
Topia stog i grushagen när jag red Saga. När jag tog in Topia började det med att hon slängde sig, Elin stog och tvättade Abbe och jag tog ett borsttag på halsen på Topia och så slängde hon sig.. Man är inte så kaxig när när Topia står med huvudet högt upp. Typ 2,5 meter med öronspettsen. Sen efter det så borstde jag henne så hon blev fin. När jag skulle rida så gick jag in i paddocken och hoppade upp. Topia känns som en jätte gemnfört med lilla Saga. Jag skrittade runt lite på långa tyglar först och sen så tog jag tyglarna och red runt lite. Jag försökte få henne i form fast jag vet inte riktigt om jag lyckades. Sen travade jag lite så hostade hon efter typ en långsida. Jag skrittade lite då och travade igen. Jag fick inte galoppera, jag är så duktig och lydig så jag gjorde inte det. Så travde jag runt lite så hostade hon lite till och så skrittade jag så sen var jag klar. Passet blev runt 40 minuter långt.
// Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0