Julia - Första riktiga inlägget nu då! :D

Måste lugna ner mej lite nu, är helt överglad över att få blogg igen hihihi! :D

Gick upp relativt tidigt idag för att rida på morgonen. Blev mött i hagen av en glad häst med spetsade öron, blir man inte väldigt glad när hästen lyfter huvudet och kommer traskande mot en när man kommer hihi?

Dock blev jag inte lika glad när jag såg att hon var helt snorig. Tvättade rent henne i näsan och tog tempen på henne och hon hade som tur var inte feber. Bestämde mej för att skratta lite på henne endå så tränsade bara och skrittade runt lite i paddocken. Jobbade lite med henne i skritten och strävade efter en lite lägre rund form. Hon lossade helt hundra i högervarv men var lite seg i vänster. Både hon och jag har mycket svårare för vänster så jag får jobba med mej själv i det varvet.

Efter ett tag kändes hon verkligen fin även i vänster. Inte så stadig men stundtals slappnade hon verkligen av i munnen och då kommer form, bakdel och rygg automatiskt med. Så skönt! Hon är annars lite så att hon småspänner sej i munnen och då kan hon liksom inte slappna av i övriga delen av kroppen.

Provade även att trava något varv men då börjde hon hosta direkt så gick ut från paddocken då och skrittade upp till hagen med henne.


Ska försöka bli fotad någon dag så ni får lite nya bilder med :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0