Julia - Fläta svansen

Vet inte om det är många som brukar göra detta men jag brukar nästintill alltid ha Topias svans flätad när hon står i boxen/hagen, när det inte är massa flugor eller andra insekter ute alltså.
Jag tar ur flätan, borstar och ibland använder jag pälsglans innan jag rider. Sen efter så borstar jag igen och flätar den igen. Hon har fått väldigt mycket tjockare svans (och man och pannlugg) sen jag köpte henne och det kan ju bero på att jag varit noga med den.

Somsagt, borsta och fläta svansen varje dag och ibland pälsglas, borsta manen varje dag och väldigt sällan pannluggen mest för att jag inte vill ha pälsglans i den och då sliter det så mycket att borsta när det är trasslig.

Ska jag träna eller tävla så brukar jag dagen innan fläta svansen lite annorlunda för att få finare lockar typ. Tycker inte att det är fint när det är lockigt längsmed svansroten. Brukar då fläta tre stycken flätor och ta det ganska löst längsmed svansroten och sen hårdare längre ner. Sen flätar jag bara ihop allt. Lätt som en plätt :D

Hur brukar ni göra? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0